Právě se nacházíte:

Lepší Jablonec v mobilu

Jablonec nad Nisou pro občany v rámci aplikace Jablonec v mobilu spouští novou službu nazvanou Lepší Jablonec. Ta nahrazuje aplikaci Lepší místo, na niž byli Jablonečané dosud zvyklí, a kterou město používalo jako nástroj pro komunikaci s občany v oblasti odstraňování nedostatků jako jsou nepořádek ve městě, rozbité lavičky, výtluky v chodníku či silnici nebo nefunkční veřejné osvětlení. 

„Za využívání aplikace Lepší místo jsme měli od nového roku platit několikanásobně vyšší částku, protože došlo ke změně provozovatele. Rozhodli jsme se proto poskytovat stejnou službu vlastními silami,“ vysvětluje Martin Oklamčák, vedoucí odd. interního auditu a stížností, který má Lepší Jablonec na starosti. Nové řešení bylo snadné, bylo třeba jen zajistit doplněk k už existující aplikaci Jablonec v mobilu. 

Lepší Jablonec funguje úplně stejně jako jeho předchůdce. Stačí si zdarma stáhnout aplikaci Jablonec v mobilu, která je dostupná pro iOS i Android, vyfotit konkrétní situaci, přiřadit jí GPS souřadnice, vyplnit jméno, příjmení, telefonní číslo a e-mailovou adresu a odeslat. Pokud se poloha nepřiřadí automaticky, lze ji zadat z mapy. Každý požadavek doputuje na magistrát, kde jej dostane k vyřízení konkrétní člověk a bude prostřednictvím aplikace odesilatele tzv. tipu informovat. Stav svého požadavku tak mohou lidé sledovat v podstatě on-line. Kontaktní údaje se zadávají pro případnou doplňující komunikaci. „Službu lze využít i z webu, kde na mapě určíte místo a můžete přidat obrázek či jinou přílohu. Stačí kliknout na banner Lepší Jablonec na úvodní straně webu www.mestojablonec.cz,“ doplňuje webmaster magistrátu Petr Vitvar.

„Věříme, že se Lepší Jablonec stane pomocníkem pro občany i pro radnici, aby se Jablonec skutečně stal ještě lepším místem pro život, než je teď. Vždycky je totiž co zlepšovat,“ domnívá se primátor města Milan Kroupa.