Home Credit nabídne nízké krátkodobé půjčky, prý budou levné

Skupina Home Credit vstupuje na úvěrový trh s konceptem nízkých půjček se splatností do 30 dnů, které je možné sjednat zcela po internetu. Založila proto společnost Click Credit. Dnes spouští pilotní fázi projektu, který se zaměří na vysokoškolské studenty. Projekt jako první testuje v Česku. Home Credit o tom dnes informoval na tiskové konferenci. Podle analytika Jana Lenera půjčka nepatří mezi levné úvěrové produkty. 

Úvěr od Click Creditu se v porovnání s klasickými mikropůjčkami liší především cenou, bude levnější o stovky procent, řekl ředitel Home Creditu David Bystrzycki. Tisíc korun za měsíc si zákazník půjčí za 33 Kč. 

Důvodem zahájení projektu je podle něj dlouhodobá absence výhodných, bezpečných a transparentních malých půjček. "Prozatím jsou jedinými dostupnými zdroji na trhu kromě předražených mikropůjček kontokorenty nebo kreditní karty, které jsou ale nastaveny na vyšší částky a spojeny se složitější administrativou," podotkl Bystrzycki. 
    
"Jde pouze o nový marketingový způsob, jak oslovit dosud málo využívanou skupinu klientů. Zdánlivě nízká cena za měsíc je zavádějící, protože se vztahuje k velmi krátkému období," řekl ČTK analytik Broker Consulting Jan Lener. Při přepočtu na roční úrokovou míru klient podle něj zaplatí úrok 39,6 procenta, což je výrazně více než u kontokorentů i kreditních karet, které navíc mívají i bezúročné období. "Obecně platí, že využívání podobných mikropůjček je nebezpečné pro kterékoliv skupiny klientů a ve většině případů jde o první krok k dluhové pasti," upozornil. 
    
Naopak expertům, kteří se snaží lidi ochránit před předlužením, které často vzniká z toho, že firmy zavážou své klienty splácet vysoké sankce kvůli nesplnění skrytých úvěrových podmínek, se nový projekt líbí. "Nový produkt považuji za dobré rozšíření nabídky na trhu. Určitě bych se ho neobával," řekl ČTK Daniel Hůle, který vede dluhové poradenství v organizaci Člověk v tísni. 
    
Za poplatek 30 Kč mohou klienti splácení svého kreditu prodloužit, avšak jen za předpokladu, že současně splatí alespoň 20 procent dluhu. Každým prodloužením si tak svůj vlastní kredit klient v podstatě umořuje, doplnil autor konceptu Pavel Plachký. Podmínky uzavření obchodu se vejdou do jedné SMS zprávy. 
    
Click Credit předpokládá v prvním roce uzavření až 10.000 smluv, v dalších letech by se měl počet pohybovat kolem 30.000. O rozšíření na další skupiny klientů firma rozhodne po prázdninách. "Nechceme z toho dělat masový produkt," uvedl Bystrzycki. V případě, že se koncept v Česku osvědčí, zváží společnost expanzi na další trhy. Ta připadá v úvahu až příští rok, první na řadě by bylo Slovensko. 
    
Home Credit, založený v roce 1997 v ČR, je jedním z předních poskytovatelů spotřebitelského financování ve střední a východní Evropě, Společenství nezávislých států a Asii. Působí v Česku, na Slovensku, v Rusku, Bělorusku, Kazachstánu, Číně, Indii, Indonésii a plánuje rozšíření působnosti na Filipíny. V některých zemích nabízí spotřebitelům vedle úvěrů i bankovní služby. Home Credit ve Vietnamu a licencovaná splátková společnost v Číně jsou vlastněny přímo PPF Group s cílem je v budoucnu začlenit do holdingu Home Credit B.V. 
    
Home Credit vlastní PPF Group, která je jednou z největších investičních skupin ve střední a východní Evropě. Hlavním majitelem PPF je podnikatel Petr Kellner. Téměř 14 procent Home Creditu patří Jiřímu Šmejcovi. 
 
zdroj: ČTK