Staropramen zve do nového návštěvnického centra

Staropramen včera v Praze otevřel nové zákaznické centrum, jehož cílem je přiblížit ducha Prahy zahraničním návštěvníkům. Centrum přispěje k utvrzení mezinárodní reputace piva Staropramen jakožto nezpochybnitelného lídra v segmentu českých ležáků.

Návštěvnické centrum provede hosty dějinami Staropramenu od jeho založení v roce 1869 až do současnosti. Popisuje postupnou modernizaci výroby piva i to, jak pivovar funguje jakožto globální velvyslanec bohaté pražské pivovarnické tradice.

Hosty na exkurzi doprovází jedna z nejvýznamnějších postav v dějinách Staropramenu, hlavní sládek Josef Paspa. Právě pod jeho vedením se Staropramen stal největším pivovarem v tehdejším Československu. V expozici návštěvníci najdou mnoho prvků z původního pivovaru, včetně originálních mosazných mísících kádí a dodávky Tatra, která Staropramen rozvážela zákazníkům ve třicátých letech 20. století. Ve varně jsou pak návštěvníci obklopeni šestnácti obřími obrazovkami, které jim do detailu představí proces vaření piva ve Staropramenu.

Exkurse končí ochutnávkou piva v baru Staropramen, což je pilotní koncept, který chce Staropramen vyzkoušet a posléze představit na mezinárodní scéně. Design baru odráží bohatou tradici českých hospod, včetně starých dřevěných stolů, mosazných zábradlí a dalších doplňků, které najdete v nejoblíbenějších pražských hospodách. Pivo je servírováno v ručně dělaných sklenicích vyrobených na zakázku českými skláři. Hosté mohou vybírat mezi ležákem, tmavým pivem a pivním speciálem Granát, přičemž všechna tato piva patří k vůbec nejprodávanějším pivům na světových trzích.

Staropramen je největším pivovarem v Praze a Český svaz pivovarů a sladoven jej uznává za nejvýznamnější pražský pivovar na světě. Aktuálně pivovar vyváží svou produkci do třiceti zemí po celém světě. Jeho pivo získalo řadu místních i mezinárodních ocenění.

Návštěvní centrum Staropramenu se nachází v původním pivovaru Staropramen, který stojí na břehu Vltavy na Smíchově. V této části Prahy sídlí Staropramen od doby, kdy byl před více než 140 lety založen skupinou českých podnikatelů. Prohlídky jsou nabízeny ve čtyřech jazycích – češtině, angličtině, němčině a ruštině – a jsou k dispozici jednotlivcům i skupinám.